fredag 7. november 2008

Gleden over å eie ditt eget husdyr

Fler og fler husstander har tatt til seg husdyr opp gjennom årenes løp. Enten det er katt, hund eller andre pelskledde skapninger så invaderer de hjem til godtroende homo sapiens.

Selvfølgelig er det en glede å se den lille krabaten rulle rundt på gulvet med digre uskyldige øyne mens den prøver å hypnotisere deg til å tro at den ikke har noen dårlige intensjoner.

Men, det mange av oss som ikke vet at dyr er ytterst smarte skapninger. Jeg har en formening om at de legger planer i god tid før de utfører handlingen. La meg foreksempel ta mitt eget husdyr. Jeg har en Shetland Sheepdogvalp på 5 måneder.

Det lille nurket sjarmerer alle på sin vei, og jeg tror jeg hører det minst femten ganger hver dag: «Åh, hun er så søt og uskyldig». Kjære alle dere naive amøber der ute, hun er ikke søt og slettes ikke uskyldig. Hun er rene og skjære ondskapen og jeg er fullstendig overbevist om at alt hun gjør er nøye planlagt.
For å kunne overbevise dere om dette så gir jeg dere følgende eksempel;

Jeg kommer hjem fra jobb glad og fornøyd (ja, de dagene finnes i mitt liv også). Selvfølgelig er jeg glad og fornøyd fordi jeg slipper å ekspedere x antall tilfeller av mennesker som lett kvalifiserer seg til The Darwin Award. Men, en av grunnene til at jeg er i sånt et godt humør er fordi jeg har planlagt å kose med med en film og en diger kopp kakao.

Jeg legger fra meg filmen på sofaen og går for å lage meg kakao. Jeg setter meg i sengen, drikker en slurk av kakaoen min før jeg setter den ned for å hente filmen. Udyret av en pelsdott jeg har anskaffet meg sniker seg bort til kakaokoppen min, og jeg hører hun forsyner seg grådig av kakaokoppen. Jeg tar det ikke så tungt, enda. Jeg har jo fortsatt filmen tenker jeg og går for å plukke den opp. Den ligger der jeg la den sist, det skal være sikkert å visst. Men rett over ansiktet til Hilary Swank ligger det en tykk, fet kabel. Og om ikke det er nok, et par minutter etterpå ligger det hundespy over hele gulvet med innslag av gamle matrester hun har klart å knabbe til seg, samt enorme menger kakaovæske.

Så til alle dere som har planer om å få dere et husdyr, tenk gjerne gjennom det to ganger. De øynene som smelter hjertet ditt når du gir dem din oppmerksomhet gjemmer grusomme planer om fremtiden..



Do not let it fool you..




It has cruel intentions...

8 kommentarer:

victoria sa...

Ja, de er noen beist. Du må ikke tro Timmi er så mye bedre, han fant mine tomme muffins og har spist de opp. Og begynt å gnage på posen som de lå inni. Dessuten hadde jeg lagt en tyggis inni en konvolutt på sengen, der hadde han også vært, og oppi søppelkassen min.

Ane sa...

Hunder!

Vi hadde en hel plate med plakattyggis liggende på bordet. Da vi kom hjem satt det plakattyggis fast på gulvene og det var papir overalt.

Morsom ordbekreftelse i dag også.
Tabledg, legger man til en o så stemmer det jo helt perfekt.

victoria sa...

Jeg har bare obilsib.
bobil-is.

Countess Fugger von Babenhausen sa...

"Det lille nurket sjarmerer alle på sin vei, og jeg tror jeg hører det minst femten ganger hver dag: «Åh, hun er så søt og uskyldig». Kjære alle dere naive amøber der ute, hun er ikke søt og slettes ikke uskyldig. Hun er rene og skjære ondskapen og jeg er fullstendig overbevist om at alt hun gjør er nøye planlagt."

Vedder på at dét var en paragraf Stian snek med og egentlig hadde skrevet om deg. Det er et rop om hjelp.

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Ane sa...

"HVA? JEG SKJØNNER IKKE HVA DU MENER"



Hehe...

;)

G sa...

Hahahaha! - Men det er fin trening før man kanskje senere får barn og sånt vet du - de er egentlig bare upgrades, de lærer å mase med ord etter hvert, det gjør jo iallefall ikke Luna.

Ane sa...

Jeg få barn?
Det var en dårlig spøk :(