onsdag 11. februar 2009

Jeg nøs istykker ryggen min.

Her sitter jeg da igjen med vond rygg og sutrestemme. Det er jo typisk at få dager før jeg drar på ferie så skjer det ett eller annet. Nå har jeg hatt vond rygg i over ett år, så det begynner jeg å bli ganske lei. Jeg skal fortelle deg historien bak mine ryggproblemer.

Det var en mørk og stormfull natt..
Nei, det var egentlig ikke det. Det var midt på lyse dagen og det var ganske fint vær faktisk. Min samboer og jeg kjørte til Ikea for å handle masse random stuff.
Så kjøpte vi ditten, datten og blablabla. Det begynte å bli ganske mørkt, men ikke stormfullt, da vi ankom Hamar igjen. Så Stian foreslo at vi skulle ta ut av bilen og montere det opp dagen etter. "Jada" sa jeg og inn i leiligheten gikk vi. Stian la seg og sovnet, noe man ofte gjør når man har lagt seg.
Jeg derimot, som er en nattens dronning tenkte at jeg skulle være verdens flinkeste kjæreste og listet meg ut og bar inn sakene. De som kjenner meg vet jo selvsagt at jeg er en stor person med fryktelig mye muskler, så et vitrineskap på 50 kilo var absolutt ingen sak for en gladiator som meg.
Det var en ganske stor sak!

"Hiv og Hoi" sa jeg og brukte en time på å få dratt den etter meg de 30 meterne fra bilen og bort til inngangen vår, og der var det en liten trapp. "OI" sa jeg, en liten trapp, den har jeg ikke tenkt på. Det er jo ikke første gangen jeg ikke tenker så langt og det vil jo antageligvis ikke bli den siste heller.
Så jeg la pakken ned på trappetrinnet og bøyde meg ned for å ta tak. Knekkknasknus sa det og der fikk jeg vondt i ryggen. Jeg tenkte ikke noe særlig mye over det og fikk da inn dette jævla vitrineskapet, monterte det og var ganske fornøyd helt til jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å stå. Så la jeg meg og tenkte at dette går da over i morgen. Det gjorde ikke det.

Så jeg ringte pappa, siden pappa er en gammel mann med et gammel skjellett så har han hatt mange problemer med ryggen sin før. Så han ba meg forte meg til kiropraktor.
Der viste det seg på røntgen at jeg hadde fått en skiveutglidning, en nakke som var bøyd i alle retninger og bekkenet mitt hadde løsnet og var litt på uvei. Så etter et halvt år med kiropraktor, og et halvt år med fysioterapeut etter det igjen så har det fortsatt ikke blitt så bra. Men jeg har lært å leve med at ryggen har vært litt vond noen ganger.

Så i går på jobb stod jeg og ante fred og ingen fare. Men så kom det et nys og trengte seg på. Den kom fort også! Så jeg snudde meg så fort som vinden i en altfor lei posisjon og nøs så hjernen omtrent tøt ut. Og da sa det knusknekkknas i ryggen min igjen. Så her sitter jeg da tre dager før avreise til Barcelona og sutrer og har det vondt!

Nok om det, jeg ble utfordret av Bente og Jenny.

1.Gå til Mine Bilder/mapper
2.Velg den 6. mappen
3.Finn det 6. bildet
4.Sett bildet på bloggen og skriv litt om det
5.Inviter 6 nye og link til dem. Gi dem beskjed om utfordringen.





Det er vel ikke så mye å si, jeg tror bildet sier det meste.

People:
Vicy
Hella
Lene
Mari
Siri Malene
Nina

0 kommentarer: